Digi-retail – Ενίσχυση επιχειρήσεων λιανεμπορίου για την υλοποίηση ψηφιακών επενδύσεων

Η δράση εντάσσεται σε μία ευρύτερη κατηγορία πρωτοβουλιών του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ψηφιακή Σύγκλιση», ενισχύει ελληνικές επιχειρήσεις, αξιοποιώντας πόρους του ΕΣΠΑ 2007-2013 (Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και Εθνικοί Πόροι) και υλοποιείται βάσει του κανονισμού Ε.Ε. 1998/2006 της Επιτροπής της 15ης Δεκεμβρίου 2006, για την εφαρμογή των άρθρων 87 και 88 της συνθήκης στις ενισχύσεις ήσσονος σημασίας.
 

Η δράση “digi-retail” αφορά στην «ψηφιακή ενίσχυση» επιχειρήσεων λιανικού εμπορίου με στόχο: …
α) τη βελτίωση της εσωτερικής τους διαχείρισης και τη μείωση του κόστους λειτουργίας τους, με αυτοματοποίηση των διαδικασιών διαχείρισης αποθήκης, πωλήσεων, αγορών κλπ. και β) την ψηφιακή ενίσχυση της εξωστρέφειας και την πρόσβαση σε νέα καταναλωτικά κοινά, αξιοποιώντας τις δυνατότητες της τεχνολογίας για την ηλεκτρονική τους προβολή και προώθηση. Ενδεικτικά παραδείγματα αποτελούν η υιοθέτηση ολοκληρωμένων διαδικασιών ψηφιακής λιανικής, η ηλεκτρονική τιμολόγηση, οι έξυπνες κάρτες, τα ηλεκτρονικά κουπόνια, η διαφήμιση μέσα από κοινωνικά δίκτυα, η διασύνδεση φυσικού και ηλεκτρονικού κόσμου μέσω smart tags, οι διαδραστικές οθόνες κ.α. Στο πλαίσιο της δράσης «digi-retail» θα διατεθούν πόροι του ΕΣΠΑ 2007-2013 ύψους €100 εκατ. ευρώ, για να προκειμένου να ενισχυθούν κατά 50% τεχνολογικές επενδύσεις ύψους €200 εκατ. ευρώ από επιχειρήσεις λιανικής.


Σκοπός της δράσης είναι να εξασφαλίσει, στις ενισχυόμενες επιχειρήσεις:

  • Συνθήκες εξωστρεφούς ανάπτυξης και βελτίωσης της ανταγωνιστικής τους θέσης, με αξιοποίηση των τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών,
  • Δυνατότητα διαφοροποίησης του παρεχόμενου προϊόντος έναντι του ανταγωνισμού ώστε να δημιουργηθούν συνθήκες επέκτασης του κύκλου εργασιών τους, αξιοποιώντας προηγμένες τεχνολογίες και σχετικές υπηρεσίες,
  • Ευκαιρίες βελτίωσης των πωλήσεων καθώς και προσωποποιημένης, σταθερής και ολοκληρωμένης προσέγγισης των πελατών, και
  • Προϋποθέσεις μείωσης του κόστους λειτουργίας μέσω χρήσης τεχνολογιών πληροφορικής για την αυτοματοποίηση των διαδικασιών διαχείρισης αποθήκης, πωλήσεων, αγορών και εφαρμογής προωθητικών ενεργειών.


Επιχειρήσεις που έχουν δικαίωμα συμμετοχής στη δράση

Δικαιούχοι είναι οι επιχειρήσεις που λειτουργούν για μία τουλάχιστον πλήρη δωδεκάμηνη διαχειριστική χρήση, έχουν μορφή Ανώνυμης Εταιρείας, Εταιρείας Περιορισμένης Ευθύνης, Ομόρρυθμης Εταιρείας, Ετερόρρυθμης Εταιρείας ή ατομικής επιχείρησης, ο υφιστάμενος κλάδος δραστηριότητας τους ανήκει στο Λιανικό Εμπόριο, και λειτουργούν νόμιμα, διατηρώντας σε ισχύ τις προβεπόμενες άδειες.


Κατηγορίες Ενεργειών που ενισχύονται
    i. E (1): Αναδιοργάνωση και εξοικονόμηση πόρων, με αξιοποίηση τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών (υποχρεωτική ενέργεια)
    – Πλήρης αυτοματοποίηση και ηλεκτρονική παρακολούθηση προϊόντων και αποθεμάτων, με ηλεκτρονική έκδοση παραστατικών μέσω χρήσης φορολογικών μηχανισμών (ΕΑΦΔΣΣ) ή και φορολογικών εκτυπωτών (ΑΔΗΜΕ).
    – Ηλεκτρονική τιμολόγηση (e-invoicing) ή/και έκδοση αποδείξεων λιανικής με ταυτόχρονη ηλεκτρονική αρχειοθέτηση σύμφωνα με την οδηγία 2001/115/ΕΚ της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τον Ελληνικό ΚΒΣ
    – Υπηρεσίες ηλεκτρονικών πληρωμών (e-payments)
    – Αυτοματοποιημένη ανταλλαγή πληροφοριών για τη διακίνηση και διαθεσιμότητα προϊόντων μεταξύ υποκαταστημάτων, μέσω online επικοινωνίας
    Ηλεκτρονική σήμανση προϊόντων και ραφιών (electronicshelftags) με δυνατότητα δυναμικού καθορισμού τιμών
    – Ψηφιακή καταμέτρηση του πλήθους των πελατών.
    – Εφαρμογές RFID (π.χ. έξυπνο καλάθι προϊόντων κλπ) -Υπηρεσίες ολοκληρωμένης διαχείρισης λιανικής (διαχείριση πελατολογίου, αυτοματοποίηση εφοδιαστικής αλυσίδας, διασύνδεση με ηλεκτρονικά πολυκαταστήματα)
    ii. Ε(2): Εξωστρέφεια – προώθηση – διεύρυνση κύκλου εργασιών με χρήση προηγμένων τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών (υποχρεωτική ενέργεια)
    – Έξυπνες κάρτες επιβράβευσης πελατών (loyalty schemes και smart loyalty cards) για προσωποποιημένο marketing
    – Ψηφιακή Σήμανση για την προβολή προϊόντων (Digital signage)
    – Αυτόματες/ Έξυπνες προϊοντικές ετικέτες (smart tagging)
    – Εφαρμογές και υπηρεσίες διαδραστικής επικοινωνίας και προώθησης που αξιοποιούν νέα τεχνολογικά εργαλεία και πλατφόρμες (διαδραστικές βιτρίνες, μέθοδοι marketing που αξιοποιούν συσκευές κινητής επικοινωνίας, Διαδικτυακές καμπάνιες ενημέρωσης και προβολής, Βελτιστοποίηση παρουσίας σε μηχανές αναζήτησης κλπ.)
    – Υπηρεσίες Προώθησης, Προβολής και Διαφήμισης μέσω της αξιοποίησης μέσων εργαλείων κοινωνικής δικτύωσης για τη διεύρυνση του πελατολογίου
    – Δυναμική/ εξατομικευμένη προώθηση προϊόντων με ηλεκτρονικά μέσα
    – Υπηρεσίες κατάρτισης εξατομικευμένων προτάσεων προς τους καταναλωτές, αξιοποιώντας παρελθούσες καταναλωτικές προτιμήσεις
    – Εφαρμογές προώθησης συνδυασμένες με γεωγραφική πληροφόρηση (geo-location services)
    – Ηλεκτρονικά κουπόνια, ή κουπόνια μέσω συσκευών κινητής επικοινωνίας (e-coupons, m-coupons).


Κατηγορίες Δαπανών

Οι Κατηγορίες Δαπανών (Κ.Δ.) που είναι επιλέξιμες για χρηματοδότηση στο πλαίσιο της δράσης, είναι οι ακόλουθες:
Κ.Δ. (1): «Δαπάνες Προμήθειας Εξοπλισμού»
Κ.Δ.(2): «Δαπάνες Προμήθειας Λογισμικού και Υπηρεσιών Λογισμικού με τη μορφή Software as a Service»
Κ.Δ. (3): «Δαπάνες Υπηρεσιών Υλοποίησης, προπληρωμένων και/ ή συνδρομητικών υπηρεσιών τεχνολογικού περιεχομένου για την υλοποίηση των Ενεργειών Ε(1) και Ε(2) και ψηφιακών υπηρεσιών ενημέρωσης-προβολής»

Προϋπολογισμός Δράσης
Ο συνολικός προϋπολογισμός Δημόσιας Δαπάνης που θα διατεθεί μέσω της παρούσας δράσης για την ενίσχυση επιχειρήσεων για την υλοποίηση επενδύσεων (digi-retail), ανέρχεται στα 100.000.000€, ήτοι θα ενισχυθούν επενδύσεις συνολικού προϋπολογισμού περίπου 200.000.000€ (το επιπρόσθετο από τα 100.000.000 θα πρέπει να καλύπτεται από Ιδιωτική Συμμετοχή).


Ύψος επιχορήγησης και Προϋπολογισμός Επενδυτικού Σχεδίου
Ο μέγιστος επιλέξιμος προϋπολογισμός ανά υποβαλλόμενο Επενδυτικό Σχέδιο ενίσχυσης μπορεί να ανέρχεται μέχρι του ποσού των 500.000 ευρώ. Ο ελάχιστος επιλέξιμος προϋπολογισμός ανά υποβαλλόμενο Επενδυτικό Σχέδιο ενίσχυσης ορίζεται στα 10.000 ευρώ, εκτός από την περίπτωση των Επιχειρήσεων με 0 εργαζόμενους (0 ΕΜΕ6) όπου ο ελάχιστος προϋπολογισμός ορίζεται στα 5.000 ευρώ.


Ποσοστό επιχορήγησης
Το ποσοστό επιχορήγησης διαμορφώνεται σε 60% για τις Μικρές και Πολύ Μικρές Επιχειρήσεις, σε 50% για τις Μεσαίες και σε 40% για τις Μεγάλες Επιχειρήσεις. Ο επιχορηγούμενος προϋπολογισμός διαμορφώνεται
από 5.000 € έως 20.000 € για τις επιχειρήσεις που δεν απασχολούν προσωπικό, ενώ για τις υπόλοιπες το κατώτατο όριο έντοπίζεται στις 10.000 € και φθάνει σε 80.000 € για τις Πολύ Μικρές Επιχειρήσεις, έως 150.000 € για τις Μικρές Επιχειρήσεις, έως 300.000 € για τις Μεσαίες και έως 500.000 € για τις Μεγάλες Επιχειρήσεις. Ο προϋπολογισμός κάθε επενδυτικής πρότασης δεν μπορεί να υπερβαίνει το 100% του μέσου όρου του κύκλου εργασιών των τελευταίων τριών διαχειριστικών χρήσεων της επιχείρησης, ενώ για την διαμόρφωσή του λαμβάνεται υπόψη ο κανόνας De Minimis.


Η ηλεκτρονική υποβολή επενδυτικών σχεδίων στη δράση Digi-Retail θα διαρκέσει από την 14η Ιανουαρίου 2011 έως την 15η Φεβρουαρίου 2011.

http://www.espa.gr

Posted on 17 Ιανουαρίου 2011, in Ελλαδικά. Bookmark the permalink. Σχολιάστε.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: